Zesde week in Zuid-Afrika - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Nienke Hofsteenge - WaarBenJij.nu Zesde week in Zuid-Afrika - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Nienke Hofsteenge - WaarBenJij.nu

Zesde week in Zuid-Afrika

Door: Nienke

Blijf op de hoogte en volg Nienke

23 Maart 2014 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Week 6, een enerverende, drukke en vermoeiende week! Bij deze weer een verslag van mijn belevenissen en avonturen in Kaapstad.

Maandag zijn Diede en ik de week rustig begonnen. We hebben de perfecte werkplek gevonden: Honey (een bar bij ons in de straat). Ze hebben daar gratis Wifi, heerlijke smoothies en lunches en het kippenhok is beduidend minder dan thuis. Wat is het leven van een student zwaar! Diede heeft een poster ontwikkeld om geld te verzamelen voor ons project en dat loopt goed. Maar natuurlijk kunnen we altijd nog meer gebruiken! Ik ben druk bezig geweest met het het verzamelen van Eerste Hulp gadgets, hulpmiddelen, verbandmateriaal en andere dingen die we kunnen gebruiken. Dus als iemand nog iets heeft liggen, wat niet meer gebruikt wordt... Laat maar weten via de mail, wij zijn er waarschijnlijk heel erg blij mee! Maandagmiddag hebben Diede en ik gesport en 's avonds hebben we nog wat dingen voor school gedaan.

Op dinsdag gaan we normaal gesproken naar de school in de townships, maar we hebben een mail gekregen van één van de docenten dat er teveel onrust was en dat we beter niet konden komen. We weten niet precies wat er gaande is, maar het leek ons verstandiger om niet te gaan en te kiezen voor onze veiligheid. Onverwachts een vrije ochtend en dus zijn we weer aan het werk gegaan bij Honeybun. 's Middags hadden we een meeting met Claire en Manon in Muizenberg. We hebben ons project doorgesproken en we zijn goed op weg. We hebben veel complimenten en positieve reacties gekregen.'s Avonds heb ik met Nicole geskyped, superfijn om weer eens uitgebreid bij te kletsen.

Woensdag was het rotweer! Regen en koud, geen Afrikaans weer dus. Diede en ik zijn eerst gaan sporten en daarna zijn we weer naar Honeybun gegaan om aan school te werken. Ik vind het maar niets dit weer... donker, grijs en deprimerend. 's Middags zijn Diede en ik naar Longstreet gegaan om wat te gaan winkelen, gelukkig klaarde het weer wat op. 's Avonds zijn we uit eten geweest bij de Mexicaan omdat Nina vandaag 21 jaar is geworden. Hieperdepiep, hoera! Daarna hebben we nog een drankje gedaan bij een loungebar in de stad.

Vandaag mochten Diede en ik op cursus. We hebben de First Aid Academy benaderd of we een keer mochten komen kijken en ze hebben ons uitgenodigd voor een cursusdag op een highschool. Van 9.00 tot 16.00 uur hebben we een gratis cursus bijgewoond over First Aid. Super interessant, maar we hebben wel gemerkt dat sommige dingen anders gaan dan in Nederland. Uiteindelijk hebben we nog een prachtig certificaat gekregen en zijn we nu voor 3 jaar gediplomeerd, haha! 's Avonds zijn we weer naar de sportschool geweest. Daarna hebben we met zijn allen een filmpje gekeken op de bank.

Vrijdag, de dag van het Colour Festival. We hebben eerst lekker uitgeslapen en om 13.30 uur zijn we vertrokken naar de Grand Parade. Het Ultra festival was niet zo'n succes, maar dit was echt gaaf! Ik heb vandaag wat foto's op facebook gezet, want het lukt me nog niet om foto's op deze site te plaatsen. Het was echt perfect: een koud wijntje, zonnetje op mijn gezicht, uitzicht op de tafelberg en heel veel gekleurd poeder. Wat wil je nog meer? Om 21.00 was ik moe en had ik het wel gezien en ben ik met de eerste groep mee naar huis gegaan. Maar oh, wat was ik vies... Ik was zó blij toen ik eindelijk onder de douche stond. Mijn witte broekje heb ik weggegooid, ik heb niet eens meer geprobeerd om het te wassen.

Weer een verjaardag, vandaag is Marieke 21 jaar geworden en daarvoor had ze een leuk uitje voor ons geregeld. Om half 10 werden we verwacht in Simon's Town om te kayakken op zee. Omdat het hard waaide konden we niet naar de pinguins, maar zouden we de andere kant op gaan. We hebben twee uur in een bootje gezien en ik heb niet meer gezien dan het strand en heel veel water. En daarnaast was het ook nog eens hartstikke zwaar. Opzich was het leuk, maar het was niet wat we ervan verwacht hadden. 's Middags hebben we bijna allemaal een dutje gedaan om uitgerust op stap te kunnen. We hebben eerst heerlijk gegeten bij Mama Africa (Afrikaans restaurant) en daarna zijn we de kroeg ingedoken.

Over vandaag kan ik heel kort zijn: BRAKDAG! Uitslapen, foto's op Facebook zetten, blog schrijven, mail beantwoorden, filmpje kijken, douchen en weer slapen... Lazy Sunday, want morgen begint het echte leven weer!


  • 23 Maart 2014 - 16:30

    Ine Van Den Broek:

    Hoi Nienke,weer even jou belevenissen van de afgelopen week gelezen,mooi om te lezen dat alles goed gaat.
    Skijpen met Nederland gekleurde poeder over je heen en maar zien dat je weer schoon wordt.
    Veel succes nog met je project en tot een volgend verhaal.

    Groetjes Wim en Ine van den Broek

  • 26 Maart 2014 - 00:46

    Els Voermans:

    Hoi Nienke,
    Jij zult straks wel een getraind lichaam hebben met al dat sporten! Succes en geniet ze nog! gr. Els

  • 28 Maart 2014 - 10:38

    Lia:

    Wat een leuk verhaal weer en wat een leuke foto's op je facebookpagina. Geniet er nog van.
    Lia

  • 28 Maart 2014 - 14:39

    Marielle :

    Lieve vriendin

    wat een belevenissen allemaal he, prachtig om te lezen. Je bent straks een hele ervaring rijker die niemand je af kan nemen.

    groetjes uit het overigens zeer zonnige Nederland

  • 01 April 2014 - 21:05

    Astrid Verheijden:

    Hoi Nienke,

    Let ik even niet op en dan zijn er al weer tig weken van je stage voorbij!
    Maar wat leuk heb je het daar. een hele belevenis. Geniet er maar van...
    En goed om ons te realiseren hoe goed het hier is geregeld met de gezondheidszorg.
    Nog veel mooie ervaringen gewenst.

    groetjes Astrid

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nienke

Actief sinds 24 Dec. 2013
Verslag gelezen: 375
Totaal aantal bezoekers 16249

Voorgaande reizen:

10 Februari 2014 - 29 Mei 2014

Afstuderen in Zuid-Afrika

Landen bezocht: