Elfde week in Zuid-Afrika - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Nienke Hofsteenge - WaarBenJij.nu Elfde week in Zuid-Afrika - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Nienke Hofsteenge - WaarBenJij.nu

Elfde week in Zuid-Afrika

Door: Nienke

Blijf op de hoogte en volg Nienke

26 April 2014 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Een dagje eerder dan jullie van mij gewend zijn, maar ik ga morgen op reis! Ik ga met een groep de Gardenroute doen. Ik vertrek morgen en kom zaterdagmiddag pas weer terug. Ik heb er zin in!

Een verslag van afgelopen week dan maar:

Maandag was het ook bij ons Tweede Paasdag. Geen idee hoe ze dat in Zuid-Afrika vieren, maar wij doen het op onze manier! Diede en ik zijn al heel vroeg naar de supermarkt gereden om een paasontbijt te realiseren. We hebben vers fruit gesneden, eitjes gekookt, broodjes afgebakken en de tafel gedekt. Toen alles klaar was hebben we iedereen geroepen om te komen ontbijten, wat een feest! We hebben er echt van genoten. Na het ontbijt ben ik terug naar bed gegaan omdat ik me niet lekker voelde. 's Middags hebben we gewoon aan school gewerkt. Het leven gaat door, ook al is tweede paasdag hier een nationale feestdag. Ik heb de hele dag rustig aan gedaan en 's avonds zijn we met de hele groep uit eten geweest voor de verjaardag van Renée. Gezellig!

Dinsdag is de dag van het bezoek aan de township. We hebben foto's gemaakt van alle deelnemers aan onze cursus voor de certificaten. Ze hebben één voor één geposeerd voor de camera en daaruit blijkt wel dat ze dit absoluut niet gewend zijn. Wat een lol hadden ze toen ze op de foto moesten. 's Middags hebben we gewoon weer aan school gewerkt en 's avonds heb ik een poging gedaan om naar de sportschool te gaan, maar dat is niet gelukt. Ik stond klaar om te gaan, maar ik moest nog zoveel dingen doen dat ik er niet meer toe gekomen ben om te sporten. Maar morgen weer een dag!

Woensdag was ik al vroeg wakker. Ik voelde me weer niet lekker: flauwvallen en overgeven, maar gelukkig trok het snel weer weg. Diede en ik hebben eerst wat boodschappen gedaan en daarna hebben we thuis aan school gewerkt. Ik heb op internet een georganiseerde reis gevonden voor de Gardenroute. Ik heb getwijfeld, maar uiteindelijk heb ik geboekt. Aanstaande zondag vertrek ik en ik ga alleen! Wat een stap voor mij, ik heb er zin in en tegelijkertijd vind ik het zo spannend. Aan het einde van de middag ben ik naar de sportschool geweest want ik had iets in te halen na gisteren. 's Avonds via de skype lekker bijgekletst met Nicole en meteen het grote nieuws verteld dat ik alleen op reis ga! Ik kan het eigenlijk nog niet geloven...

Nu ik weet dat ik een weekje wegga, moet ik de komende dagen veel doen. Ik wil nog een aantal dingen afronden voordat ik wegga. Ik heb heel de dag achter de computer gezeten om wat dingen uit te werken. Ik heb hard gewerkt en het resultaat is zichtbaar. Een productieve dag, dus! Aan het einde van de middag ben ik weer even naar de sportschool geweest. Dat is echt even ontspannen voor mij. 's Avonds is de rest op stap geweest, maar omdat ik vrijdag nog veel wilde doen ben ik niet meegeweest. Dus vroeg naar bed en op tijd weer op.

En inderdaad vroeg wakker en al op tijd achter de laptop. Ik heb opnieuw een hele hoop dingen uitgewerkt. De pilotstudy begint nu echt vorm te krijgen en dat mag ook wel, maar als ik terugkom van de Gardenroute is het nog maar 2 dagen! Dus eigenlijk moet de pilotstudy zo goed als af zijn. De jongens zijn vandaag vertrokken naar de Gardenroute en daarom zijn we met de meiden uit eten geweest bij Blowfish in Blouberg. Ik heb een heerlijke salade met zalm gegeten, terwijl de meiden sushi bestelden.

Vandaag hebben we uitgeslapen want zaterdag is opnieuw een stapavond. Het is Koningsdag en dat moet hier natuurlijk ook gevierd worden. Er is een Nederlandse markt en in de stad is er van alles te doen rond Koningsdag in Nederland. Daaruit blijkt wel dat er veel Nederlanders in Kaapstad wonen. Wij hebben thuis een braai georganiseerd en hadden heel wat mensen uitgenodigd. Het was erg gezellig en op dit moment is iedereen vertrokken naar de stad voor een Oranjefeestje. Ik word morgen om 8.15 uur opgehaald voor de Gardenroute, dus wederom niet stappen voor mij!

Ik ben de hele week weg, maar volgende week lezen jullie mijn verhalen en zien jullie mijn foto's van de Gardenroute. Ik ben zo benieuwd!

Groot drukkie vir julle! :p

  • 26 April 2014 - 22:34

    Peter Van Gool :

    Hoi nienke hier is de koningsdag goed verlopen de vrij markt voor de kinderen is met goed weer verlopen .ik weet niet of ze veel verkocht hebben .wat leven onze kinderen toch in een weelde .dan is het bij jou in afrika wel anders denken wij .wij hebben gisteren op de tv een progamma gezien van peter r de vries over nepal daar kon hij voor 8euro een meisje van 8 jaar kopen .je houd het niet voor mogelijk dat die mensen zo arm zijn dat ze de eigen kinderen verkooen .dus jij gaat in je uppie nog een week op vacantie wat houd de garden route in waarschijnlijk hele mooie tuinen of parken .wij wensen je een fijne vacantie hopen dat je niet ziek wordt en je fijn kan genieten .nog een paar weekjes en dan komen je ouders en kunnen jullie samen nog genieten wij vinden je een kanjer
    Groetjes van Annie en Peter van gool

  • 26 April 2014 - 23:02

    Liza Nooten:

    Hoi Nienke

    Geniet ervan

    X Liza

  • 27 April 2014 - 12:53

    Piet V D Pennen:

    Hallo Nienke,
    Ja, de tuinroute is de moeite waard. Je komt dan in een mooi streek van Zuid Afrika.
    Wij hebben er toen wij er waren erg van genoten.
    Geniet van de prachtige natuur en groetjes.
    Piet en Margriet v d Pennen.

  • 27 April 2014 - 18:59

    Oma V Veen:

    Lieve Nienke
    Jou reisverslag weer gelezen.
    En gelezen dat je een weekje op stap gaat,
    en dat alleen, nou jij durft hoor.
    Wil je asjeblieft voorzichtig zijn.
    Maar geniet er van, je bent nu nog jong.
    Lieve groetjes Oma

  • 28 April 2014 - 14:53

    Lia:

    Hoi Nienke

    Knap hoor alleen op reis. Geniet ervan want je hebt het verdiend na al dat hard werken.
    Gr Lia

  • 28 April 2014 - 20:58

    Adri:

    Hoi Nienke

    Fijne reis goed dat je lekker alleen gaat wordt je sterk van veel succes en vooral plezier!

    Lieve groet

    Adri&Leen

  • 29 April 2014 - 22:22

    Maya:

    Lieve Nienke

    Ik heb lang niet gereageerd maar wel je verhalen gevolgd.
    Wat een mooie tijd moet je daar toch hebben gezellig- lekker zonnen-. sporten en dan ook nog je project.
    En wat goed van je een weekje op vakantie en alleen knap hoor.
    Ga ervan genieten als ik van sommige een reactie lees moet het prachtig zijn de tuinroute .

    Heel veel liefs en groetjes van Maya en natuurlijk ook van Peter

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nienke

Actief sinds 24 Dec. 2013
Verslag gelezen: 426
Totaal aantal bezoekers 16247

Voorgaande reizen:

10 Februari 2014 - 29 Mei 2014

Afstuderen in Zuid-Afrika

Landen bezocht: