Achtste week in Zuid-Afrika - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Nienke Hofsteenge - WaarBenJij.nu Achtste week in Zuid-Afrika - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Nienke Hofsteenge - WaarBenJij.nu

Achtste week in Zuid-Afrika

Door: Nienke

Blijf op de hoogte en volg Nienke

09 April 2014 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Een nieuwe blog, maar later dan jullie van mij gewend zijn. Ik heb het druk gehad en ik ben er niet eerder aan toegekomen om iets te schrijven. Ik zit hier inmiddels alweer 2 maanden, de tijd vliegt!

Maandagochtend hadden we een afspraak met Chloe, onze begeleidster van de universiteit. Met haar hebben we de inhoud van onze First Aid course besproken en ze was erg enthousiast. We hebben hard gewerkt en goed gekeken naar wat de studenten en de docenten van de Sinenjongo-school nodig hebben. Na het gesprek met Chloe hebben we onze spullen thuis gedropt en daarna zijn we naar Honey Bun gegaan om daar verder te werken aan ons project. 's Avonds zijn we naar de sportschool gegaan.

Dinsdag gaan we normaal gesproken naar de township, maar de school heeft vakantie. Maar wij niet hoor, wij zijn weer naar Honey Bun gegaan om daar aan het project te werken. Dit was een 'saaie' projectdag, dus ik heb daar verder niets bijzonders over te vertellen. Geen leuke en spannende avonturen in Kaapstad vandaag!

De dag erna hebben we weer bij Honey Bun gewerkt en daarna zijn we naar St. John gereden omdat we telefonisch niet de goede persoon te pakken kunnen krijgen. Dit is een instantie die eerste hulp cursussen geeft en daarnaast eigen ambulances heeft. We hadden twee vragen: we wilden met de ambulance meelopen en daarnaast willen we een eerste hulp cursus bijwonen om te kijken hoe we onze informatie het beste over kunnen brengen. Bij St. John vertelden ze ons dat ze alleen ambulances hebben op evenementen en festivals en dat we daar niet kunnen vinden wat wij zoeken. Omdat ze ons graag willen helpen gaan ze bellen naar Metro ambulances om te vragen of we een dag met hen mee kunnen. Ze bellen ons terug, dus wordt vervolgd! De persoon voor de eerste hulp cursus was niet aanwezig, maar we hebben een afspraak voor vrijdag gemaakt. Na St, John zijn we doorgereden naar Longstreet en daar hebben we nog even gewinkeld. 's Avonds zijn we weer naar de sportschool gegaan.

Donderdagochtend zijn we al vroeg het huis uitgevlucht omdat er overal mensen bezig waren met klussen. We zijn opnieuw naar Honeybun gegaan en 's middags zijn we naar het strand geweest. Het is hier namelijk nog steeds ontzettend lekker weer, ondanks dat de herfst hier begonnen is! Ik wilde graag een dutje doen op het strand want we zouden 's avonds op stap gaan. Helaas niet gelukt, dus 's avonds nog even geprobeerd. Vervolgens hebben de meiden mijn kleren uitgekozen, mijn haar gestyled en mijn make-up gedaan. Heerlijk, om zo op stap te gaan! Het was tegen 5 uur toen we thuiskwamen. Wat een nacht...

Vrijdagochtend dus uitslapen, maar om 12.00 uur waren we gewoon weer present voor een meeting bij St. John. We werden hartelijk ontvangen door de directiesecretaresse en ze vertelde ons dat de directeur zo zou komen. We hebben een goed gesprek gehad met deze man en het is geen probleem om aanwezig te zijn bij een eerste hulp cursus. Volgende week zaterdag mogen we gratis komen observeren bij een cursus voor kinderen van de kerk. Echt zo fijn dat iedereen hier zo behulpzaam is! 's Middags zijn we naar het strand gegaan en 's avonds opnieuw naar de sportschool om alle drankjes van het stappen er weer af te krijgen.

Eindelijk weekend! Ik ben snotterig en met hoofdpijn wakker geworden. Ik ben 's ochtends met Diede even naar de markt geweest maar daarna ben ik weer op mijn bed geploft. Dit gaat mijn dag niet worden! Ik ben in slaap gevallen en de rest is gaan surfen in Muizenberg. 's Avonds hebben we met de meiden een filmpje gekeken op de bank. Op tijd naar bed en morgen hopelijk weer fit!

Vandaag ging het gelukkig een stuk beter met me. Omdat het een vreselijk warme dag zou worden, zijn we met alle meiden naar het strand gegaan. De hele dag een boekje lezen, genieten van de zon, pootje baden in de zee en kijken naar andere mensen. Wat wil je nog meer? 's Avonds zijn we uit eten geweest in Waterfront. Wat een heerlijke dag!

De week zit er weer op; het was een goede en productieve week. We hebben hard werken gecombineerd met leuke dingen doen. Echt hartstikke fijn om op deze manier met het project bezig te zijn. Oh, en nog iets! Ik heb eindelijk ontdekt hoe ik foto's moet plaatsen! De eerste vier weken zijn voorzien van foto's, ik hoop dat ik het deze week voor elkaar krijg om de rest erop te zetten. Ze zijn echt de moeite waard om te kijken...

Tot volgende week!
Veel liefs uit Zuid-Afrika.

  • 09 April 2014 - 22:45

    Liza Nooten:

    Het is niet erg vervelend om daar te zijn geloof ik. Heel veel succes en plezier nod. Liefs liza

  • 09 April 2014 - 23:00

    Rian:

    Super leuk dat je foto's er nu bij staan. Dan krijg je nog meer een beeld bij wat je gelezen hebt.
    Het is echt tof daar voor je op alle fronten! Nog een hele fijne tijd.

  • 10 April 2014 - 09:49

    Lisette De Bekker:

    Wauw!!!! Wat mooi is het daar!!! Volgens mij heb jij een supertijd in Zuid Afrika en erg leuk om de foto's te bekijken. Geniet er nog maar lekker van!!! groetjes, Lisette x

  • 10 April 2014 - 10:45

    Marjolein:

    De foto s erbij maakt het nog leuker om je te volgen Nienke. Wat een avontuur en belevenissen. Geniet ervan. Xxx

  • 10 April 2014 - 11:26

    Els Voermans:

    Prachtige foto's Nienke! xx

  • 13 April 2014 - 11:29

    Lia:

    Hoi Nienke

    Weer hard gewerkt de afgelopen week, maar vooral ook erg genoten zo te lezen. Leuk met de soms herkenbare foto's erbij. Geniet er nog van.

    Gr Lia

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nienke

Actief sinds 24 Dec. 2013
Verslag gelezen: 353
Totaal aantal bezoekers 16252

Voorgaande reizen:

10 Februari 2014 - 29 Mei 2014

Afstuderen in Zuid-Afrika

Landen bezocht: