De voorbereidingen - Reisverslag uit Rijen, Nederland van Nienke Hofsteenge - WaarBenJij.nu De voorbereidingen - Reisverslag uit Rijen, Nederland van Nienke Hofsteenge - WaarBenJij.nu

De voorbereidingen

Door: Nienke

Blijf op de hoogte en volg Nienke

24 December 2013 | Nederland, Rijen

Hallo allemaal,

Dit is tie dan! Mijn allereerste reisverslag over mijn reis naar Zuid-Afrika. Samen met een andere verpleegkunde-student ga ik een EHBO-programma opzetten voor de basisscholen in Kaapstad. Ik heb er ontzettend veel zin!

De afgelopen weken ben ik bezig geweest met de voorbereidingen. Stiekem komt er best veel bij kijken! Een kijkje in mijn leven van de afgelopen weken:

De huisvesting is inmiddels geregeld. Samen met 9 andere studenten van Avans ga ik in een studentenhuis in Kaapstad wonen. De foto's volgen snel! De eerste huur is inmiddels betaald. Dit was nog niet zo makkelijk, want daar heb je een creditcard voor nodig. En die had ik natuurlijk nog niet! Gelukkig waren mijn ouders zo lief om mij te helpen met hun creditcard. Ik heb meteen maar een eigen creditcard aangevraagd. Ook dit verliep niet zonder problemen. Je moet een bepaald inkomen per maand hebben om een creditcard aan te vragen. En als arme student kom ik daar niet aan. Mijn ouders waren wederom mijn redders in nood en hebben op hun creditcard een nevenkaart aangevraagd. Deze is inmiddels binnen, dus dat is geregeld. Ik heb mijn vlucht geboekt. Op 10 februari vlieg ik naar Zuid-Afrika en op 29 mei ben ik weer terug in Nederland. Dit betekend dat ik ongeveer 3.5 maand weg blijf! Een paar weken geleden ben ik bij de GGD geweest voor mijn vaccinaties. Ik heb inentingen voor DTP en hepatitis A gehad. Daarnaast ben ik geinformeerd over tuberculose. Ook weer afgerond! De afgelopen weken ben ik bezig geweest met mijn visum. Ik heb daarvoor een medische verklaring van de huisarts en de radioloog nodig. De ambassade wil er zeker van zijn dat ik niet allerlei vreselijke ziektes onder de leden heb. Medisch gezien ben ik goedgekeurd en kan ik vertrekken. Volgende week ga ik voor de eerste keer naar de ambassade van Zuid-Afrika in Den Haag om de papieren voor mijn visum op te halen. Spannend! Dan kan ik verder met het verzamelen van allerlei documenten. Zo moet ik een verklaring van goed gedrag aanvragen om er zeker van te zijn dat ik me niet zal misdragen. Afgelopen weekend heb ik van mijn broertjes en schoonzusje een koffer, een taalgids Afrikaans en een boekje over Kaapstad gekregen. Mijn vertrek komt steeds dichterbij!

Ik kijk er ontzettend naar uit om weg te gaan. Over twee maanden zit ik gewoon al in Kaapstad! Ik kan het me nauwelijks voorstellen omdat ik nog druk bezig ben met mijn leven hier. Toch ben ik stiekem ook bezig met afronden en afsluiten, maar voorlopig ben ik daar nog niet klaar mee!

Tot mijn volgende reisverslag!
Liefs, Nienke

  • 24 December 2013 - 12:24

    Kim Bink:

    Ik ga jou hier op de voet volgen Nienke..
    Soms dan zal je geen zin hebben om een heel blog te typen maar als ik een tip mag geven: toch doen!
    Ik heb er achteraf zo'n mooi boek van kunnen maken waar ik nog met veel plezier in terug kijk en lees!

    Succes met de laatste voorbereidingen en ook daar moet je van genieten!
    xxx.

  • 24 December 2013 - 14:57

    Ine Van Den Broek:

    Nienke heel veel succes nog met de laatste voorbereidingen,dit noemt men voor pret.
    Wij wensen je voor nu fijne feestdagen en een goed 2014.

  • 01 Januari 2014 - 20:01

    Lia:

    Hoi Nienke

    We gaan je zeker volgen in dat mooie Afrika. Veel plezier tijdens al je voorbereidingen. 2014 kan voor jou zeker niet meer stuk.
    Groetjes

  • 02 Januari 2014 - 14:53

    Piet V D Pennen:

    Geniet van alles nienke ,is de moeite waard.

  • 02 Januari 2014 - 16:49

    Kirsten R.:

    Ha Nienke,

    Heel veel succes en plezier in Zuid-Afrika. Ik ga je blog volgen!
    Ben benieuwd wat voor avonturen je allemaal gaat beleven.

    SUCCES ;) met het opzetten van het EHBO programma. Mooie uitdaging en het gaat jullie zeker lukken!

    Liefs!

  • 03 Januari 2014 - 23:49

    Ans Jansen:

    Ik wens je een hele fijne tijd toe daar in Kaapstad. En natuurlijk heel veel succes!!!
    Groetjes, Ans

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nienke

Actief sinds 24 Dec. 2013
Verslag gelezen: 903
Totaal aantal bezoekers 16255

Voorgaande reizen:

10 Februari 2014 - 29 Mei 2014

Afstuderen in Zuid-Afrika

Landen bezocht: