Derde week in Zuid-Afrika - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Nienke Hofsteenge - WaarBenJij.nu Derde week in Zuid-Afrika - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Nienke Hofsteenge - WaarBenJij.nu

Derde week in Zuid-Afrika

Door: Nienke

Blijf op de hoogte en volg Nienke

02 Maart 2014 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Ten eerste, hartstikke bedankt voor al jullie lieve reacties op mijn verhaaltjes. Ik lees ze allemaal en vind het erg leuk om wat te horen uit Nederland.

Het weekend is voorbij en omdat dit erg vermoeiend was, zijn we de week begonnen met een vrije dag. Heerlijk... 's Ochtends hebben we lekker gesport, boodschappen gedaan en wat aan school gewerkt. 's Middags ben ik lekker thuis gebleven. Het was heerlijk weer en de rest wilde graag naar het strand. Omdat ik de blaren in mijn nek en op mijn benen heb zitten, heb ik besloten om thuis te blijven en wat te wassen, te lezen en te slapen. Ook weleens fijn om een dagje voor jezelf te hebben.

Dinsdag hadden we een meeting met Walther, een man die eerste hulp trainingen geeft. We hebben een goed gesprek met hem gehad en veel informatie verzameld voor ons project. Vanaf nu kunnen we echt aan de slag! Al onze gesprekken en verslagen zijn in het Engels en dat is echt goed voor Diede en mij. Ons Engels gaat met sprongen vooruit! Ik denk dat ik in die drie weken hier al meer geleerd heb dan in mijn hele leven... 's Middags zijn Diede en ik naar het aquarium in Waterfront geweest. Was leuk en daarna hebben we lekker over de boulevard gelopen en gewinkeld. Echt een geweldige wijk, ontzettend toeristisch en gezellig. We hebben daar een hapje gegeten en toen zijn we weer naar huis gegaan.

Woensdagochtend hebben we gesport en het gesprek met Walther uitgewerkt. We hebben gekeken naar een taakverdeling en nu kunnen Diede en ik allebei apart van elkaar aan de slag. Omdat het zo warm was, zijn we 's middags met de meiden naar het zwembad bij Muizenberg geweest. Ik had een parasol gekocht omdat ik niet weer wilde verbranden, maar deze waaide meteen kapot. Ik ben dus maar op de kant gebleven en heb mijn kleren aangehouden omdat de brandplekken in mijn nek en op mijn benen er niet goed uit zagen.

De volgende dag hebben Diede en ik een rondje in Observatory gedaan, de wijk waar wij wonen. We wilden een staafmixer hebben, maar dat bleek nog niet zo makkelijk! We vonden een tweedehands blender waar de beestjes uitkropen, maar die wilden wij natuurlijk niet. Uiteindelijk hebben voor 199 rand een nieuwe staafmixer gekocht. We hebben onszelf beloond met een heerlijke smoothie in een barretje in onze straat. Van al dat harde werken word je moe en dus hadden Diede en ik een full body massage verdiend! We hebben ons een uur lang laten masseren door twee dames, voor nog geen 25 euro! 's Avonds zijn we met de hele groep gaan sporten, heerlijk!

Vrijdag hadden we een rustige dag gepland. Ik durfde 's ochtends niet meer mijn kamer uit, ik had vreselijk gedroomd over mijn huisgenoten. Ik had ruzie met iedereen en ze waren allemaal tegen mij... Uiteindelijk toch maar alle moed bij elkaar geraapt en mijn kamer uit gekomen. Ik heb wat opgeruimd, gepoetst, gewassen en boodschappen gedaan. Omdat ik 'zo'n slechte nacht had gehad, ben ik 's middags even naar bed gegaan. 's Avonds heb ik weer gesport en het eerste resultaat is zichtbaar!

Gisteren zijn we met de hele groep naar Boulder's Beach gegaan om de pinquins te bewonderen. Wat een geweldig gezicht: al die pinquins op het strand! Het was daar echt zo verschrikkelijk mooi, ik heb hier echt van genoten. 's Middags zijn we met de hele groep naar Bo Kaap gegaan, de wijk met de gekleurde huisjes. We waren net een schoolklas: op de stoep, twee-aan-twee en handjes vast! 's Avonds was er een echte Nederlandse carnavalsparty in Tommy's Zotte Kot. Ik had besloten om niet mee te gaan, omdat ik niet zoveel geef om carnaval. Ik heb me toch laten overhalen en het was ontzettend leuk. Ik heb echt een geweldige avond gehad! Toch ben ik blij dat carnaval hier maar één avond is...

Tja, en vanochtend was het resultaat van mijn stapavond enigszins merkbaar. Ik heb een rustige ochtend gehad: lekker uitgeslapen, een ontbijtje gemaakt, een spelletje gespeeld en gedouched. Een douche die niet warm wil worden doet wonderen, als je je niet helemaal topfit voelt. Het was vandaag slecht weer want het was bewolkt en dus hebben we besloten om met een aantal meiden te gaan winkelen in Canal Walk. Oh, dat heb ik echt gemist want de mode is hier namelijk rampzalig! Toen we terugkwamen kwam het met bakken uit de hemel, de eerste regen sinds we in Kaapstad zijn. Dat heb ik dus niet gemist...

Morgen begint het echte leven weer, want we hebben een meeting voor ons project. Maar zoals jullie lezen, heb ik het vooral druk met andere dingen. I love this life!

  • 02 Maart 2014 - 20:47

    Marjolein:

    Hoi Nienke,
    Wat een goed verslag van je afgelopen dagen. Leuk om te lezen en ik vind het fijn om te lezen dat je goed voor jezelf weet te zorgen, ook wanneer dat even extra nodig is. Daarbij ook nog steeds vol goede moed bezig met jullie uitdagende en mooie opdracht.
    Ik vind het prachtig om je zo te kunnen blijven volgen en lezen waar je mee bezig bent.
    Liefs en dikke kroel in gedachten.
    Marjolein de Bruijn
    Xxxxxx

  • 02 Maart 2014 - 21:21

    Ine Van Den Broek:

    Nienke,we zijn blij om te lezen dat het goed gaat met je daar in het verre Kaapstad.
    Hier is Carnaval volop bezig,maar we hebben even tijd om te reageren op je verhaal.
    Zo te lezen geniet je er volop van,school en project lopen zoals het hoort.
    Geniet van je tijd daar .

    Groetjes Wim en Ine

  • 02 Maart 2014 - 21:30

    Monique Smolders:

    Hoi Nienke,

    Geweldig dat we je verhalen kunnen lezen en zo weten wat je mee maakt.
    Blijf genieten van je verblijf in Zuid-Afrika. Succes met je stage opdracht, maar dat gaat wel lukken.
    En een keer een regenbuitje: moet kunnen.

    Heel veel groetjes van ons allemaal,
    Monique

  • 02 Maart 2014 - 22:09

    Rian :

    Hoi Nienke,
    Gezellig je reisverhalen te lezen. Het is wel opletten met die blanke huid van je. Je zult wel poepie bruin worden voor jouw doen. Heerlijk dat je ook tijd hebt voor die leuke dingen samen.Succes met je project maar dat wordt vast appeltje eitje met jouw talent.Gister met opa naar de jeugdoptocht gaan kijken wat hij leuk vond. Dikke knuffel en groetjes van de Steentjes ( de jonge steentjes zijn aan het carnavallen)

  • 02 Maart 2014 - 22:28

    Toos Ballemans:

    Hoi Nienke,
    Leuk om je belevenissen te lezen, fijn dat het zo goed gaat.
    Groetjes Toos

  • 03 Maart 2014 - 10:10

    Josine:

    Hey Nienke,

    Erg leuk om je belevenissen te lezen. Zo te merken echt een heel andere wereld! Fijn dat je aan de slag kunt met je project. Tof te lezen dat je er zo van geniet! Ik ben benieuwd naar je volgende verslag. Veel plezier en geniet ze verder! Carnavaleske groet vanuit het Peeënrijk. Grtjs Josine

  • 03 Maart 2014 - 11:42

    DeBondt:

    Hoi Nienke

    Het gaat al lekker wennen daar, ook het uitgaan''s leven carnaval BHA BHA.

    Fijn dat je het leuk hebt en fijne mede {studente} waarom tussen haakjes?

    Stap vrienden, zwem vrienden,schop vrienden,spelletjes vrienden,uit eten vrienden enz geen tijd voor studeren behalve Engels leren, grapje geniet lekker en tot schrijfs.

    Leuk verslag.

    Warme groet

    Adri&Leen


  • 03 Maart 2014 - 13:22

    Lia:

    Hoi Nienke

    Fijn dat je zo aan het genieten bent daar. Gelukkig is er geen geurcomputer of vond jij het bij bouldersbeach niet verschrikkelijk stinken? Wij wel in ieder geval, maar dat kon het prachtig gezicht van al die pinquins niet verstoren. Is echt geweldig om te zien. Geniet er nog van en pas op met je blanke huidje. Tot je volgend verhaal.
    Gr Lia

  • 05 Maart 2014 - 15:37

    Oma Van Veen:

    Jou reisverslag weer gelezen, heel mooi hoor.
    dat je blaren hebt van de zon.
    Niet voor testellen, voor ons natuurlijk.
    geniet er van, en ik denk aan je , om s,avonds
    de kaarsjes te laten branden .
    lieve groetjes Oma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nienke

Actief sinds 24 Dec. 2013
Verslag gelezen: 409
Totaal aantal bezoekers 16238

Voorgaande reizen:

10 Februari 2014 - 29 Mei 2014

Afstuderen in Zuid-Afrika

Landen bezocht: