Nog één weekje - Reisverslag uit Rijen, Nederland van Nienke Hofsteenge - WaarBenJij.nu Nog één weekje - Reisverslag uit Rijen, Nederland van Nienke Hofsteenge - WaarBenJij.nu

Nog één weekje

Blijf op de hoogte en volg Nienke

03 Februari 2014 | Nederland, Rijen

Vanochtend schrok ik wakker: nog maar één weekje! Deze week staat voornamelijk in het teken van afscheid nemen. Afscheid van alles en iedereen om me heen. Organisatorisch is alles geregeld, maar in mijn hoofd ben ik nog niet zo ver. Ik ben bezig met de laatste praktische dingen: compleet maken van mijn reisapotheek, opmaken van de voorraad in huis, wasjes draaien en strijken en mijn koffer inpakken. Dat laatste valt me helemaal niet mee! Ik wil teveel meenemen en ik heb te weinig koffers. Ik kan geen keuzes maken want alles voelt even belangrijk. En hoe vaker de mensen om me heen zeggen dat het maar spullen zijn en dat ik die ook in Zuid-Afrika kan kopen, hoe meer ik mee wil nemen en mijn eigen spullen om me heen wil hebben. Mijn koffers staan midden in de huiskamer. Ik heb ze al verschillende keren uitgepakt en weer ingepakt, maar er ontstaat echt niet meer ruimte. Misschien moet ik een koffer bij boeken...

Afscheid nemen, ik heb er een hekel aan! Vorige week heb ik afscheid genomen bij Visio en afgelopen weekend heb ik mijn laatste dagen bij Thebe gewerkt. Vrijdag waren mijn oom en tante op de koffie en vanochtend een vriendin. Het begint nu erg dichtbij te komen en toch lijk ik dat nog niet te beseffen. Ik kan me nog helemaal niet voorstellen dat ik volgende week in het vliegtuig zit en onderweg ben naar Kaapstad. Het is zo'n raar idee dat ik volgende week in een vreemde stad loop, aan de andere kant van de wereld. Een stad waar het momenteel hartstikke warm is, tussen de 25 en 30 graden! Wat wil je nog meer?

Ik denk dat ik het enorm naar mijn zin ga hebben in Kaapstad. Ik kijk er naar uit om de Tafelberg te bezoeken en pinguins en zeehonden te spotten. Ik wil naar het strand en winkelen in de vele winkelcentra. Ik wil feesten en genieten van iedere dag dat ik in Zuid-Afrika ben. Daarnaast wil ik me als HBO-V'er bewijzen door een goedlopend EHBO-programma op te zetten op verschillende scholen in de townships. En ik vind het heerlijk dat ik dit in Kaapstad mag gaan doen. Ik heb er zin in!

  • 03 Februari 2014 - 20:31

    Maartje:

    Hee Nienke,

    ik weet echt precies hoe je je voelt, ik had hetzelfde met de laatste week het besef dat je echt bijna weggaat komt vanzelf hoor. En ook het gevoel van vreemde stad zal heel snel verdwijnen!
    Ik wens je (vanuit Londen :) ) heel veel plezier in Zuid-Afrika maar dat zal zeker goedkomen!

    liefs

    Maartje

  • 03 Februari 2014 - 21:17

    Lincey:

    Heey Nienke,

    Hier precies hetzelfde hoor. Het afscheid nemen is kut! Maar tot de dag van vandaag heb ik nog niet het idee dat ik binnenkort voor een lange tijd wegga.
    Ik hoop voor je dat je nog een hele leuk week in Nederland hebt, met heel veel vrienden en familie om je heen! Voor je het weet zit je in het vliegtuig naar de andere kant van de wereld.
    Heel veel succes en ik hoor snel weer van je eerste ervaringen in Kaapstad.

    Groetjes Lincey

  • 03 Februari 2014 - 21:19

    Carla:

    Hoi Nienke,

    Wat spannend toch hé.Het gaat nu wel heel dicht bij komen.
    Maar ik weet zeker dat je het daar reuze naar je zin zult hebben.
    Geniet ervan en we zullen met veel plezier je verslagen lezen.
    Heel veel succes en voor volgende week een goede reis!!
    Groetjes, Carla

  • 04 Februari 2014 - 07:47

    Ifa:

    Hee Nien,
    Ontzettend herkenbaar wat je hier schrijft.
    Bij mij kwam de rust pas toen het laatste afscheid moment gekomen was op Schiphol.
    Ik liep de douane door, en vanaf dat moment was ik er echt helemaal klaar voor.
    Geniet nog maar lekker van je laatste week in Nederland.
    Voor je het weet is het zo ver...
    Heel veel liefs, Ifa

  • 04 Februari 2014 - 12:50

    Ans Jansen:

    Ik weet het zeker, je gaat een hele mooie tijd tegemoet. En dat onrustige zal de laatste dagen wel zo blijven denk ik, totdat het echt zover is. Maar dat hebben al meerdere mensen in je omgeving gezegd.
    ik ga zeker je verslagen bijhouden, je beschrijft alles ook heel leuk. Succes!!!
    groetjes, Ans

  • 04 Februari 2014 - 13:13

    Ine Van Den Broek:

    Het wordt nu echt aftellen,probeer te genieten van de laatste koude dagen de warmte komt eraan.
    Je weet dat iedereen achter je staat,deze kans krijg je waarschijnlijk niet snel meer dus genieten.
    Koffers inpakken blijft altijd lastig,zorg dat je mee neemt wat voor jou het belangrijkste is.
    We wensen je veel succes hiermee,we blijven je volgen via de mail en je reis verslagen.

    Groetjes Ine van den Broek

  • 06 Februari 2014 - 10:45

    Lia:

    Hoi Nienke

    Koffers inpakken en afscheid nemen blijft altijd lastig. Maar ik weet zeker dat je een hele leerzame mooie periode tegemoet gaat in het bijzondere land. Geniet er met volle teugen van. Ik blijf je volgen.

    Gr Lia

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nienke

Actief sinds 24 Dec. 2013
Verslag gelezen: 491
Totaal aantal bezoekers 16234

Voorgaande reizen:

10 Februari 2014 - 29 Mei 2014

Afstuderen in Zuid-Afrika

Landen bezocht: