Nieuwjaarswens - Reisverslag uit Rijen, Nederland van Nienke Hofsteenge - WaarBenJij.nu Nieuwjaarswens - Reisverslag uit Rijen, Nederland van Nienke Hofsteenge - WaarBenJij.nu

Nieuwjaarswens

Door: Nienke

Blijf op de hoogte en volg Nienke

02 Januari 2014 | Nederland, Rijen

Weer een stapje dichterbij, want vanaf nu kan ik zeggen dat ik dit jaar naar Zuid-Afrika ga. Sterker nog, over zes weken zit ik gewoon in Kaapstad! Het begint inmiddels wel te kriebelen, ik heb er ontzettend veel zin in en tegelijkertijd vind ik het ook spannend.

Vandaag ga ik voor de eerste keer naar Den Haag voor mijn visum. Wat een gedoe om een visum aan te vragen! Je moet drie keer naar de ambassade van Zuid-Afrika en daar heb je allerlei documenten voor nodig, zoals: een medische verklaring, een radiologische verklaring, een verklaring omtrent gedrag, bewijs van je verzekeringen, uitnodiging van de instelling waar ik stage ga lopen, een brief van Avans en een kopie van mijn vliegtickets. En dat moet allemaal in het Engels! Ik heb de benodigde documenten verzameld, dus ik hoop dit snel te kunnen regelen. Maar ik had er van tevoren niet bij stil gestaan dat hier zoveel tijd en energie in zou gaan zitten…

Nog een leuk nieuwtje: papa en mama komen mij opzoeken in Zuid-Afrika. Ze zijn druk bezig met het boeken van een georganiseerde reis. Ze zijn samen aan het kijken wat ze willen zien en hoe ze dat willen doen. Gelukkig hebben ze iemand gevonden die hen daarbij helpt. Het is nog even spannend waar en wanneer ik hen kan zien, want ik moet natuurlijk gewoon stage lopen en ik weet nog niet of ik vrij kan krijgen.

Wat ik wens, is een mooie tijd in Zuid-Afrika. Ik wil genieten van iedere dag dat ik daar ben. Ik zie het als een avontuur waarin ik me als verpleegkundige, maar ook op persoonlijk gebied kan ontwikkelen. Ik wil dingen leren van de mensen in Zuid-Afrika en daarnaast hoop ik dat ik hen iets kan bijbrengen. Ik ga ervoor zorgen dat het een onvergetelijke ervaring wordt, waar ik met veel plezier aan terug zal denken. Deze reis is de afsluiting van mijn studie verpleegkunde, waar ik met gemengde gevoelens aan terugdenk. De HBO-V is geweldig, het is helemaal mijn ding om voor anderen te kunnen zorgen, maar de omstandigheden waren lastig. Als ik terugben uit Zuid-Afrika kan ik dit achter me laten en begint mijn leven als gediplomeerd verpleegkundige. Kom maar op, ik heb er zin in!

  • 02 Januari 2014 - 14:25

    Evelien Starmans:

    He Nienke,
    De beste wensen voor 2014! Wat gaaf dat je naar Zuid-Afrika gaat.
    Alvast heel erg veel plezier en ik hoop dat je een geweldige tijd gaat hebben daar!
    Liefs Evelien

  • 02 Januari 2014 - 14:36

    Ine Van Den Broek:

    Nienke allereerst de beste wensen voor 2014, fijn dat je ouders je op komen zoeken in Zuid Afrika.
    Veel succes verder met je voorbereidingen en inderdaad zie dit als een mooie afsluiting van je opleiding
    HBO-V blijf het positief inzien.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nienke

Actief sinds 24 Dec. 2013
Verslag gelezen: 437
Totaal aantal bezoekers 16237

Voorgaande reizen:

10 Februari 2014 - 29 Mei 2014

Afstuderen in Zuid-Afrika

Landen bezocht: